fbpx

Meningen med livet ……?

Støt SOS BørnebyerneMåske særligt herop til jul, hvor vi bombarderes med budskaber om alt uundværligt fra andesteg med rødkål, over GPS-mobiler til iPod og det hele skyllet ned med 3×24 dåseøl fra grænseshoppen er det et godt tidspunkt at tænke lidt længere.

Du er sikkert faldet over mit website fordi du ønsker mere eller bedre udvikling i dit eget liv – eller i dit parforhold.

“At finde meningen” er måske det hyppigste tema overhovedet.

Jeg giver meget sjældent mine klienter “gode råd” – for svarene findes altid inde i os selv. Nogle gange skal svarene bare have lidt (andre gange mere!) hjælp til at komme ud og stå klart, før vi kan handle på dem.

Men ét godt råd vil jeg gerne give helt gratis: Hvis du virkelig vil finde noget, der tilfører mening til dit liv, så er det at være noget – at gøre noget – for andre. Det betyder ikke at du selv skal stå sidst i køen og kun tænke på at please andres velbefindende og velfærd – tværtimod. Men når du finder dét, der virkeligt betyder noget for dig, som virkeligt giver mening og retning – så indeholder det med næsten 100% sikkerhed et element af, at gøre verden til et bedre sted.  Derfor sidder der en reklame for SOS børnebyerne i dette indlæg. Så spar dit nytårsfortsæt om at gøre noget for dig selv – du kan gøre noget for nogen lige nu!

Som fadder hos SOS-Børnebyerne er du med til at give forældreløse og forladte børn en familie, et hjem og en uddannelse. Til gavn for dem selv og det samfund de lever i. Det er langsigtet hjælp. 92 procent af dit fadderbidrag sendes direkte til den lokale børneby og gavner altså derude, hvor det virkeligt gælder.

Jeg siger ikke, at det giver ny mening og ny retning til dit personlige liv eller til dit parforhold at klikke på reklamen og melde dig som fadder for et barn, der virkelig behøver din hjælp. Jeg siger bare, at sammenlignet med så meget andet støj, så peger det i hvert fald i den rigtige retning.

Tænk over det! … og hvis du savner noget at tale med din kæreste om, så tal med hende eller ham om, hvorfor du klikkede eller ikke klikkede på reklamen. Så har du også gjort noget for jer. Smart, ikke?

Scroll til toppen